Grönsaker, och inget mer

Jupp nu är det s att jag kommit fram till att det kan vara bra att faktiskt samla bra recept på ett ställe där jag själv, och andra alltid kommer åt dem. Jag ska försöka lägga in lite bilder med, men idag blir det ingen.
Så dagens middag var grönsaksgryta med pasta, blev otroligt gott... mycket smak o lagom starkt. Vill man göra den mer barnvänlig så kan man använda mild tacosås eller bara mer krossade tomater.

Grönsaksgryta 3-4 port

1 stor morot (eller 2 små)
1 liten lök
3 klyftor vitlök
1 burk krossade tomater
½ burk tacosås (jag använde habanero & tequila salsa)
1-1½ dl matgrädde
70g majskorn
½ buljongtärning
ca 100g broccoli
salt
svartpeppar
25g smör till stekning

Hacka morot, lök och vitlök, och stek dem i smöret. Låt de bara bli lite varma.
Häll över krossade tomater, tacosås och lägg i buljongtärning. Låt puttra en stund innan du häller på grädden.
Blanda i majskorn och broccoli (i lagom stora bitar). Låt rätten bli genomvarm och krydda efter smak.
Servera med pasta, ris elelr potatis och gärna en sallad.


Håll till godo!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0